Köpvillkor

Kära kund
Tack för att du valt att handla hos oss . Läs noga igenom våra köpvillkor för ett tryggt och säkert köp. Leveranser sker från butiken på Storgatan 40 i Sundsvall samt direkt från leverantörslager med leveranstid 3-5 dagar (1-2 dagar extra vid lantbrevbärare), något längre vid högbelastning. OBS varor som ej finns i lager, tex. vissa möbler, kan ha leveranstid 8-12 veckor. 


Betalning

Hos oss kan du välja följande betalsätt

Kortbetalning

Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

Presentkort
Inom kort kommer du på ett snabbt och smidigt sätt kunna betala med ditt presentkort i kassan.

Hämta och betala i butiken, Storgatan 40. Shoppa det du önskar i vår webbshop  och välj som betalningsalternativ Hämta och betala i butiken. Vi reserverar då varorna till dig i två dagar. Meddela oss på crib@telia.com om du önskar att få varorna liggandes längre.

Öppettider CRIB SUNDSVALL
Vardagar 10-18
lördagar 10-16
söndagar stängt

 
Hur leveransen sker.

Vi strävar efter att skicka din leverans 1 arbetsdag efter din beställning. Beroende på var du bor och mängden beställningar vi har att skicka ut så varierar dock leveranstiden mellan 3-5 arbetsdagar tills leveransen är hos dig eller på ditt utlämningsställe. Vi reserverar oss för att en vara kan ta slut. Vi förbehåller oss rätten att leverera varan inom de 30 dagar konsumentköplagen ger oss. Klarar vi inte detta har du självfallet rätt att häva ditt köp.
Är du beroende av lantbrevbärare så tar det normalt 1-2 dagar extra att få din order.

Vid beställning av möbler som ej finns i lager beräknas leveranstiden upp till 2-12 veckor beroende på leverantör och sortiment.

Köp & Leveransvillkor

Vår målsättning är att göra ert köp hos oss så enkelt och säkert som möjligt och använder oss därför av följande villkor. 

Frakt

Vi skickar inom Sverige och din frakt baseras på vikt.  I kassan ser du din kostnad för den aktuella beställningen. Våra paket levereras med Postnord till ditt närmsta postombud för utlämning.

Retur

För oss är det en självklarhet att du ska vara nöjd med din beställnig. Skulle din vara inte passa eller av någon anledning inte uppfylla din förväntan har du enligt distans-och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp under 14 dagar och kan undersöka dina varor hemma i lugn och ro. 14 dagar räknas ifrån datumet du mottagit varan.Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returnera varan oanvänd med originalförpackningar och emballage.

Observera att returrätt enbart gäller varor sålda för ordinarie pris.

Returavgiften justeras in på faktura/kortbetalning vid makuleringsprocessen. Efter mottagandet tar vår hanteringsprocess normalt 3-5 arbetsdagar, något längre vid högbelastning.

Observera att crib-sundsvall.se har enligt lag 30 dagar på sig att fullfölja en återbetalning vid retur/reklamation.

Vid retur betalar du
  • Fraktavgift
  • Varorna du valt att behålla.
  • Returfraktkostnad
  • Ev. fakturakostnader

Väljer du att returnera hela beställningen så betalar du fraktavgift samt returfraktavgift-, den frakt/returkostnad kommer finnas kvar på fakturan eller räknas av på krediteringen till ditt kort.

Så här gör du

Maila till oss på crib@telia.com. I ämnesraden skriver du Retur samt ditt ordernummer. Ex "Retur 1234567” Skriv gärna ett kort meddelande till oss om varför du returnerar så vi kan bli bättre på det vi gör.
Vi svarar dig med en retursedel som du själv skriver ut och tejpar fast på paketet. Lämna paketet hos ditt närmaste Postombud.

När vi tagit emot returen makulerar vi ev faktura eller krediterar köpet tillbaka på ditt kort. Som vanligt har även banken sina 3 arbetsdagar innan pengarna öveförs.Har du betalt direkt med kort mailar vi dig information efter krediteringen.

Bra att veta

Skicka gärna i samma kartong/påse du fick leveransen i, annars packa in så väl du kan! Skor ska returneras med sin originalkartong samt paketeras in i skyddande emballage. Du ansvarar för paketet tills vi fått det. En retur tar ca 1-3 arbetsdagar att genomföra.

Byte

Önskar du byta en vara mot en annan så gör du det enklast genom att lägga en ny order på varan du vill byta till samt gör en retur på varan du vill skicka tillbaka. Detta är för att vi vill försäkra dig om att du skall få din vara innan den eventuellt tar slut i lagret.

Bra att veta

Det nya köpet kvitterar inte det gamla, utan den behandlas som en ny order. Din retur makulerar vi så fort vi mottagit ditt paket. 

Reklamationer

Önskar du reklamera din vara så gör du det enklast genom att maila oss på crib@telia.com och i ämnesraden skriver du Reklamation samt ditt ordernummer Ex "Reklamation 1234567".
Skriv varför du vill reklamera varan och bifoga gärna bilder på felet.

Strul med leveransen

Om en försändelse mot förmodan inte anländer till dig så hör av dig till oss på crib@telia.com eller ring 060-121217 så kan vi börja spåra upp försvunnet gods direkt. Du kan även själv spåra ditt gods på postens hemsida. Fyll bara i kollinumret du fått av oss i ditt leveransbesked.

Skulle ditt paket komma fram skadat måste du påpeka skadan på ditt utlämningsställe och anmäla felet på plats. Är skadan dold och du märker felet hemma gör du som vid en reklamation (Se ovan.)

När paketen lämnar oss är det utanför våra händer. Vi hänvisar till Postnord vid problem men naturligtvis hjälper vi dig så mycket vi kan!

Ej uthämtad vara

Paket som inte hämtas ut hos ombud skickas i retur till oss av fraktbolaget. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig för kostnader som returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande á 300:- Har du fler än 3 beställningar som inte hämtats ut reserverar vi oss för att stänga av ert kundnummer.

Reservation

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt att en artikel utan förvarning kan utgå ur sortimentet. En artikel kan sälja slut innan lagersaldot hunnit uppdaterats på webbshoppen. Av tekniska skäl kan färgerna på hemsidan avvika något från verkligheten. Vi reserverar oss även för eventuella prisfel, prisändringar och korrekturfel. Samtliga våra priser anges i svenska kronor inklusive moms.

Personuppgifter

CRIB Sundsvall är ansvarig för de personuppgifter som du lämnat till oss. Dessa uppgifter kommer att användas, dels för att du skall kunna handla hos oss och dels för att kunna behålla vår kundrelation och till marknadsföringsändamål. Vill du göra någon ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret gör du det lättast genom att logga in på ditt konto via hemsidan eller att skriva till oss via på info@crib.com
Enligt lag måste du godkänna att vi sparar dessa uppgifter om dig, vilket du samtycker till genom att fullgöra ett köp hos oss.

Du måste ha fyllt 18 år för att få handla hos oss.

Frågor?

Tveka inte att kontakta oss på crib@telia.com med vad du än kan ha på hjärtat!

Org. nr 556448-2346